Senior Support Engineer - Steenbergen

Scan icon - Interstellar Nederland, Noord-Brabant, Steenbergen
Scan icon - Interstellar Operations - Managed Services
Scan icon - Interstellar 32uur - 40uur

Wij zijn op zoek naar een ervaren en gedreven Senior Support Engineer om ons team te versterken. Als Senior Support Engineer ben je verantwoordelijk voor het bieden van hoogwaardige technische ondersteuning aan onze klanten. Je speelt een cruciale rol bij het oplossen van complexe technische vraagstukken en het leveren van uitstekende klantenservice. Wij hebben kantoren in Steenbergen, Breda en Den Bosch en je kiest zelf op welke locatie je het liefst wil werken. Klinkt dit interessant? Lees dan zeker verder.

Job featured image - Interstellar

Senior Support Engineer


Wat ga je doen?

Geen dag is hetzelfde. Voor jou zijn grote storingen en lastige problemen oplossen niet onbekend. Door jouw communicatie met de klanten en collega’s zorg jij dat de meest uitdagende vraagstukken op onze Support afdeling succesvol en naar tevredenheid worden opgelost. In deze rol ben jij niet alleen vraagbaak voor onze klanten, maar ook voor collega’s. Het doel? Echt waarde toevoegen met ICT. Dit alles doe jij niet alleen, maar samen met het team! Benieuwd welke taken je zou kunnen verwachten in deze rol? Hieronder sommen we er een aantal voor je op:

  • Geavanceerde technische ondersteuning bieden: met de grotere en complexere vraagstukken die niet door je collega’s op de eerst- en tweede lijn opgepakt worden, ga jij aan de slag. Je gebruikt je diepgaande expertise en ervaring om geavanceerde technische ondersteuning te bieden en complexe incidenten op te lossen.
  • Probleemanalyse en diagnose: Je analyseert en onderzoekt technische incidenten en problemen om de oorzaken te achterhalen. Door diepgaande technische kennis en probleemoplossende vaardigheden toe te passen, kom je tot een nauwkeurige diagnose van het probleem.
  • Samenwerken met andere interne teams: Als Senior Support Engineer werk je nauw samen met andere interne teams. Je deelt informatie, stemt af en werkt samen om problemen op te lossen die een breder scala aan expertise vereisen.
  • Documentatie en kennisdeling: Het is essentieel om gedetailleerde documentatie bij te houden van complexe incidenten, oplossingen en procedures. Dit bevordert kennisdeling binnen het team en draagt bij aan het verbeteren van de supportprocessen.
  • Preventieve maatregelen en verbeteringen: Door trends en patronen in incidenten te identificeren, kun je proactieve maatregelen en verbeteringen voorstellen om toekomstige problemen te voorkomen. Dit omvat het adviseren over optimalisaties, het implementeren van preventieve maatregelen en het bijdragen aan continue verbetering van de IT-infrastructuur en systemen.

Wat wij bieden:

  • Afhankelijk van je kennis en ervaring ligt het salaris tussen de € 2.750,- en € 4.000,- bruto op fulltime basis.
  • Het betreft een functie van 32 tot 40 uur per week.
  • Je ontvangt vakantiegeld, 25 vakantiedagen, reiskostenvergoeding en gaat deel uitmaken van onze pensioenregeling.
  • Je kiest zelf je werklocatie: Steenbergen, Breda of Den Bosch waarbij hybride werken ook tot de mogelijkheden behoort.
  • Je krijgt bij ons ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. We stimuleren en ondersteunen je daarbij door het aanbieden van trainingen, workshops, certificeringen of andere educatieve mogelijkheden om jouw vaardigheden en expertise verder uit te breiden.
  • Je komt te werken in een dynamische omgeving waar innovatie en vooruitgang worden gestimuleerd. Je krijgt de kans om te werken met geavanceerde technologieën en betrokken te zijn bij uitdagende projecten.
  • Tot slot; je gaat werken op een kantoor in Brabant en welke je ook kiest, je komt altijd in een gezellig en hecht team terecht!


Vereiste

Wat wij vragen

  • Je beschikt over een afgeronde MBO niveau 3 of niveau 4 diploma in de richting van ICT.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring op als Support Engineer.
  • Je hebt kennis van zaken zoals VMware, Hyper-V, Citrix, RDS, Firewalls, Switches, VLAN’s, Storage-oplossingen.
  • Je bent communicatief sterk. Door de juiste vragen te stellen, achterhaal jij de kern van het probleem en weet je je gesprekspartner duidelijk en rustig van een antwoord te voorzien.
  • Je bent initiatiefrijk en proactief. Jij weet kansen naar je toe te trekken en stopt niet met zoeken tot je een oplossing hebt gevonden.
  • De talenten klantgerichtheid, oplossingsgericht, assertief en stressbestendig typeren jou, waardoor jij helemaal op je plek zit bij onze afdeling Infra!
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Over onze organisatie

Wat we met elkaar gemeen hebben? Passie voor ICT in combinatie met Brabantse nuchterheid en gezelligheid! Wij opereren als full service ICT–dienstverleners bij klanten in verschillende branches en zetten ons met ruim 150 bevlogen collega’s in om deze klanten succesvol te laten zijn. Gezamenlijk vallen we onder de INTERSTELLAR collectie, een landelijke, unieke verzameling van ICT-dienstverleners die elkaar versterken. Wanneer je op één van onze locaties gaat werken, kom je terecht in een hecht en betrokken team, een platte organisatie waar ontwikkeling gestimuleerd wordt en diverse uitdagende doorgroeimogelijkheden zijn, op vrijdagmiddag de week gezamenlijk afgesloten wordt met een drankje en we zo nu en dan met zijn allen een gezellig feestje, teamuitje of game-avond hebben.

Gradient | Interstellar