Soms ontstaat iets groots uit iets kleins. Toen we in 2021 begonnen met het bouwen van een platformorganisatie voor ambitieuze IT-bedrijven, hadden we een tijdelijke projectnaam nodig. Iemand stelde “Interstellar” voor — geïnspireerd door de film. Futuristisch, vol verkenning, ambitie en grootse ideeën. Een nieuwe ster aan de horizon. Zo werd de naam Interstellar geboren!
“Interstellar is niet zomaar een naam. Het is een universum. Een verhaal dat ons verbindt en richting geeft.
Maarten van MontfoortCEO Interstellar Group
“Om eerlijk te zijn ben ik helemaal geen grote sci-fi fan, maar deze film is me echt bijgebleven. Ik heb hem verschillende keren gezien. De zoektocht naar een ander sterrenstelsel, een nieuw ‘thuis’, de rol van tijd, het voelt allemaal mysterieus en onverklaarbaar. En de soundtrack van Hans Zimmer? Absoluut fenomenaal,” vervolgt hij.
Toen we brandingexperts inschakelden, was hun advies helder: aan de naam Interstellar gaan we niets veranderen. De naam was krachtig, onderscheidend en zat vol potentieel. Inmiddels is Interstellar het fundament van alles wat we doen — van onze visuele stijl tot de metaforen in onze dienstverlening en marketinguitingen. Denk aan onze serviceniveau’s: Launch, Boost en Accelerate.
We kozen bewust voor het merk-archetype van de Explorer. Want dat is wie we zijn: een groep IT-professionals die samen nieuwe grenzen verlegt. We bouwen aan een toekomst waarin technologie mensen helpt floreren.
Interstellar is inmiddels een monolithisch merk waaronder negen bedrijven opereren — en dat aantal groeit. De naam is niet alleen herkenbaar, maar ook strategisch waardevol. Het helpt ons opvallen, verhalen vertellen en partnerschappen bouwen. Meer dan eens krijgen we de vraag: ‘Interstellar, is dat van die film?’ De naam blijft dus zeker niet onopgemerkt.
“Een sterke naam is een strategisch asset. Het geeft betekenis, onderscheid en herkenbaarheid.” – Maarten van Montfoort
“Onze naam opent deuren, wekt nieuwsgierigheid op en geeft ons een verhaal om op voort te bouwen. Het ondersteunt hoe we naar buiten treden op evenementen, in de media en in samenwerkingsverbanden. We hebben gekozen voor een tone of voice en storytelling aanpak die net iets anders is dan die van onze concullega’s en het werkt. We worden steeds herkenbaarder en dat is een direct resultaat van de samenwerking tussen het merk en de naam,” besluit hij.
We zijn pas net begonnen met het bouwen van ons merk. Maar de naam? Die blijft. Want Interstellar is meer dan een label — het is onze koers, onze cultuur en onze belofte.
Welcome to our Universe
Deel artikel