
Optimo is klaar voor de volgende stap. De AFAS Profit-specialist uit Amersfoort heeft Interstellar gekozen als nieuwe IT-partner en investeert daarmee in een toekomstbestendige oplossing, een hoog securitylevel en proactief advies. De eerste resultaten zijn veelbelovend en vormen het startpunt van een samenwerking die verder gaat dan techniek alleen.
Overstappen naar een nieuwe IT-serviceprovider is een intensief traject. Ook voor Optimo. Toch was er tijdens het selectieproces geen twijfel. ‘Interstellar scoorde op alle punten het beste,’ zegt Ruud Miggelbrink, informatiemanager bij Optimo. ‘De persoonlijke aanpak, hun visie op informatiebeveiliging en privacy, de certificeringen en de kennis en kunde van hun mensen, dat alles gaf ons vanaf het begin een goed gevoel. Er is een klik, de lijnen zijn kort en ze zitten, net als wij, in Amersfoort. Dat voelt letterlijk en figuurlijk dichtbij.’
Met de nieuwe IT-omgeving is Optimo klaar voor de toekomst. De huidige infrastructuur wordt gefaseerd overgezet naar de Interstellar-standaard: een hybride oplossing met componenten in de Interstellar Cloud, aangevuld met Azure- en Microsoft 365-services voor een moderne werkplek.
Miggelbrink kijkt uit naar de nieuwe infrastructuur én het serviceniveau. ‘We hebben zelf geen IT’ers in dienst. Daarom is een full-service partner die ons volledig ontzorgt essentieel. En daar hoort proactief advies bij. Nu al merken we dat Interstellar meedenkt over hoe dingen slimmer, veiliger en prettiger kunnen voor onze medewerkers én onze klanten.’
Het partnership met Interstellar moet zorgen voor meer standaardisering, meer structuur en betere ondersteuning van de ruim 110 medewerkers van Optimo. Miggelbrink: ‘Wij zijn specialist in het automatiseren en optimaliseren van interne bedrijfsprocessen met AFAS Profit.
IT is dus key in onze dienstverlening. Onze mensen moeten snel en goed geholpen worden. De eerste ervaringen met Interstellar zijn buitengewoon prettig. Vragen worden snel én goed beantwoord door het klantenteam dat voor ons klaarstaat.’
Een belangrijk speerpunt is het verhogen van het securitylevel. Miggelbrink: ‘Klanten kunnen bij ons bijvoorbeeld hun salarisadministratie outsourcen. Dat betekent dat we werken met persoonlijke data en daar moeten we uiterst zorgvuldig mee omgaan. We stellen hoge eisen aan onszelf én aan onze IT-partner. Dat versterkt het vertrouwen dat we in hen hebben.’
“We hebben zelf geen IT’ers in dienst. Daarom is een full-service partner die ons volledig ontzorgt essentieel.”
Ook Managing Director Edwin van Korlaar van Interstellar is enthousiast over de samenwerking. ‘Optimo is een gerenommeerd Amersfoorts bedrijf en we zijn trots dat we hen mogen ondersteunen in de verdere ontwikkeling van hun IT-omgeving. De lokale binding maakt het extra leuk, we kunnen snel schakelen en zijn direct op locatie als dat nodig is.’
De komende periode staat in het teken van de overname van het IT-beheer. Van Korlaar: ‘Onze klantbenadering moet daarin het verschil maken. We werken met een vast team van specialisten dat Optimo niet alleen ondersteunt in het dagelijks beheer, maar ook meeneemt in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van security en compliance. We kijken ernaar uit om samen mooie stappen te zetten.’
Deel artikel