Cannock, specialist in creditmanagement en incasso, heeft in 2018 gekozen voor outsourcing van hun IT-infrastructuur om groei te ondersteunen. Interstellar heeft een flexibele, veilige en snelle IT-omgeving gecreëerd die essentieel is voor de ondersteuning van hun werknemers en klanten.
Cannock is een toonaangevende specialist in creditmanagement en incasso, gericht op het oplossen van betalingsproblemen en het verbeteren van debiteurenbeheer voor bedrijven en instellingen. Met een ervaren team en een schat aan data biedt Cannock efficiënte en menselijke oplossingen, waarbij altijd oog is voor de klantrelatie.Het bedrijf werkt samen met gerenommeerde gerechtsdeurwaarders en zorgt voor een transparante en eerlijke behandeling gedurende het incassoproces.
Interstellar gaf ons het gevoel dat ze de techniek beheersten en het ook op een voor ons goede manier toepasbaar konden maken.
Raoul JonkersManager Services, CannockDe uitdaging? Een volledig moderne IT-infrastructuur die garant staat voor veiligheid, snelheid, stabiliteit en flexibiliteit. Dit past bij de ambities van het bedrijf om te groeien en klanten op een hoog niveau te ondersteunen.
“We zochten een partner die ons qua infrastructuur volledig ontzorgt, zodat wij ons kunnen richten op kernprocessen”, vertelt Raoul Jonkers, Manager Services bij Cannock. “Interstellar had een pragmatische uitstraling. Zij gaven ons sterk het gevoel dat ze de techniek beheersten en het ook op een voor ons goede manier toepasbaar konden maken. Dit was goed genoeg om de hele infrastructuur aan hen uit te besteden: van hardware tot inrichting en beheer van de private en public clouds.”
Interstellar heeft een volledige IT-infrastructuur ontwikkeld, inclusief hardware, beheer van private en public clouds, die Cannock volledig ontzorgt. Deze infrastructuur is aangepast aan de unieke behoeften van Cannock, met nadruk op veiligheid en efficiëntie.
Een belangrijke meerwaarde van Interstellar hierin is de unieke ondersteuning door de betrokken klantenteams. Deze bestaan altijd uit een Service Manager, die verantwoordelijk is voor de afgesproken dienstverlening, en een senior engineer die betrokken is bij zowel de bouw als het beheer. Dat laatste garandeert dat hetgeen wordt opgeleverd uiteindelijk ook beheersbaar is.
“Het contact met Interstellar is heel open, transparant en direct”, oordeelt Raoul Jonkers. “In plaats van te moeten communiceren over verschillende schijven, zijn altijd de juiste mensen betrokken. Bovendien komen technische en beleidsmatige zaken altijd samen in het klantenteam, waardoor het nooit een belemmering vormt voor het ander. Het is ook mooi om te zien dat de senior engineer voeling heeft met onze businessprocessen. Het voelt allemaal als een interne IT-afdeling.”
De samenwerking met Interstellar heeft geleid tot een robuuste en flexibele IT-infrastructuur die de continuïteit garandeert en een uitstekende klantervaring biedt. Het bedrijf geniet nu van een veiligere en meer geïntegreerde IT-omgeving die klaar is voor toekomstige groei.
Schaarste aan IT-kennis en het complexe IT-landschap waren voor Cannock reden om haar Servicedesk volledig te outsourcen bij Interstellar. Die ondersteuning gaat verder dan alleen de door Interstellar managed IT-infrastructuur en betreft ook de in-huis ontwikkelde software en gekoppelde SaaS-diensten – bijvoorbeeld voor processen rond fysieke postverzending en financiën.
Jonkers: “Naast een betere focus op onze kernprocessen heeft dit geleid tot minder escalaties, meer stabiliteit en snelle opvolging. Ook zaken buiten de verantwoordelijkheid van Interstellar dragen de servicemedewerkers snel over aan de betrokken teams. Wanneer het de IT-infrastructuur betreft betrekken ze hun eigen specialisten.”
Interstellar heeft bewezen een betrouwbare partner te zijn voor de totale IT-behoeften van Cannock, met een proactieve benadering in het beheren en oplossen van potentiële storingen en prestatieproblemen. Dit partnerschap stelt Cannock in staat zich te concentreren op hun kernactiviteiten, terwijl Interstellar de IT-ondersteuning biedt die nodig is om hun bedrijfsdoelen te ondersteunen.
“Interstellar opereert niet alleen vanuit SLA’s en KPI’s, maar kijkt vooral ook naar de gebruikerservaring bij de klant. En of de technologie nog wel ondersteunend is aan de bedrijfsdoelen. Dat maakt dat we ze op die terreinen een grote mate van vrijheid gunnen – zoals we die zelf ook graag hebben bij klanten. Interstellar heeft op basis van ingebrachte kennis en kunde ruimschoots aangetoond dit aan te kunnen”, besluit Jonker.