Prescan, marktleider in preventief medisch onderzoek, heeft in samenwerking met Interstellar hun ICT-omgeving gemoderniseerd door over te stappen op een cloudgebaseerde digitale werkplekoplossing, waardoor de schaalbaarheid en efficiëntie binnen hun operaties significant zijn verbeterd.
Prescan heeft zich sinds 2003 gevestigd als pionier in preventief medisch onderzoek, met klinieken en kantoren zowel nationaal als internationaal. De organisatie kan niet zonder betrouwbare ICT voor het uitvoeren van medische screenings. Prescan is sinds 2015 klant van Interstellar.
Interstellar begrijpt goed wat wij willen. Ze kijken naar de beste oplossing én de beste inrichting hiervan.
Edwin KortleveICT-Manager, PrescanDe bestaande on-premises ICT-oplossingen van Prescan voldeden niet meer aan de eisen van schaalbaarheid en flexibiliteit die nodig zijn om te groeien en te innoveren binnen de gezondheidszorgsector.
“In de verkennende gesprekken die onder mijn voorganger werden gestart met leveranciers, werd duidelijk dat de on-premises client server omgeving op de schop moest”, vertelt Edwin Kortleve, ICT-Manager bij Prescan. “Waar andere leveranciers daarop een on-premises vernieuwing voorstelden met hoge initiële kosten, introduceerde Interstellar een cloudoplossing. Zo weet je maandelijks waar je aan toe bent en maak je gebruik van een goed datacenter, voorzien van hightech faciliteiten.”
Interstellar introduceerde een op maat gemaakte cloudoplossing die het mogelijk maakt voor Prescan om hun ICT-infrastructuur efficiënt te beheren, met verbeterde beveiliging en toegankelijkheid. Deze oplossing ondersteunt de behoeften in infrastructuur en opslag voor Prescan, zonder de complexiteit en risico’s van hun vorige systemen. Kortleve: “Wij zouden onze eigen hosting nooit zo goed kunnen faciliteren als een gespecialiseerde partij dat kan doen. Dezelfde redundantie bieden is een utopie.”
Ook maakt Prescan gebruik van een Modern Workspace en Communications oplossing, waarvan Interstellar de inrichtingen verzorgde en zich nu over het beheer ontfermt. “Telefonie en desktopomgevingen moeten gewoon altijd werken. Downtime is ongeoorloofd, want dat staat bij Prescan veelal gelijk aan gemiste klandizie en heeft dus enorme impact. We zijn een bedrijf dat zeer afhankelijk is van de telefoon”, zegt Kortleve.
Sinds de implementatie heeft Prescan een verbetering gezien in operationele efficiëntie en verminderde downtime, wat essentieel is voor hun diensten. Ongeveer 70% van hun werkstations zijn overgeschakeld naar thin clients, wat resulteert in minder storingen en een verhoogde betrouwbaarheid. “Ik ben blij met de flexibiliteit in ICT die we samen hebben bereikt. Ik vind het fijn dat we nu de vrijheid te hebben zelf direct nieuwe accounts, applicaties of systemen in te regelen, zonder dat Prescan in nieuwe hardware dient te investeren.”, zegt Kortleve.
“Op telefoniegebied hebben we er zeer veel mogelijkheden bij gekregen”, weet de ICT-manager. “Naast dat collega’s op al hun apparaten bereikbaar zijn en via de computer kunnen bellen, kunnen zij mobiel uitbellen via het algemene Prescan nummer.” Ook is hij te spreken over het niveau selfservice: “Ik kan eenvoudig zelf voor ieder project een nieuw telefoonnummer aanmaken. Ook kan ik zonder programmeren of externe hulp complexe callflows inrichten. Met onze vorige oplossing waren dit soort zaken ondenkbaar.”
De samenwerking met Interstellar heeft Prescan in staat gesteld om hun ICT-behoeften naadloos en kosteneffectief te schalen, waardoor ze kunnen blijven voldoen aan de hoge eisen van hun medische screeningsdiensten. De flexibiliteit en betrouwbaarheid van de cloudoplossingen van Interstellar zijn nu integraal onderdeel van Prescan’s strategie voor toekomstige groei en innovatie.
“Interstellar begrijpt goed wat wij willen. Ze kijken naar de beste oplossing én de beste inrichting hiervan”, besluit Kortleve.”